Institute of Zoology and Biomedical Research

Address
9 Gronostajowa Street
PL30387 Cracow
Phone
+48 12 664 50 06
+48 12 664 50 07
+48 12 664 50 08
+48 12 664 50 09
Fax
+48 12 664 51 01

Nowoczesny system poczty elektronicznej dla pracowników

Informujemy, iż Uniwersytet Jagielloński uruchomił dla pracowników nowoczesny system poczty elektronicznej, oferujący jego użytkownikom wiele interesujących funkcji, zwiększając równocześnie komfort i bezpieczeństwo w zakresie wymiany informacji. System działa w oparciu o nową, lokalną infrastrukturę sprzętową UJ.

Docelowo będzie on obsługiwał wszystkich pracowników oraz skrzynki pocztowe jednostek UJ.

Do najistotniejszych funkcji nowej poczty należy zaliczyć integrację z urządzeniami mobilnymi. Dzięki niej użytkownik zyskuje możliwość otrzymywania powiadomień na telefonie komórkowym natychmiast po nadejściu wiadomości. Każdy użytkownik nowej poczty posiada także możliwość korzystania z kalendarzy. Kalendarze pozwalają usprawnić zarządzanie czasem poprzez ewidencjonowanie terminów i planowanie spotkań. Dzięki integracji nowej poczty z telefonami komórkowymi informacje te mogą być synchronizowane z terminarzem telefonu, użytkownik zaś może otrzymywać powiadomienia o zaplanowanych spotkaniach i wydarzeniach. System wyposażony jest także w asystenta spotkań - narzędzie wspierające organizację spotkań, dzięki któremu w łatwy sposób można określić najlepszy dla uczestników spotkania termin. Nowy system pocztowy pozwala także sprawnie zarządzać kontaktami. Kontakty mogą być synchronizowane z książką adresową telefonu/tabletu. System oferuje ponadto aktualizowaną na bieżąco książkę adresową pracowników. Nowy system pocztowy oferuje także sprawne mechanizmy wyszukiwania informacji z uwzględnieniem treści załączników.

Wszystkie wspomniane wyżej elementy nowego sytemu - poczta elektroniczna, kontakty, kalendarze – mogą być przez użytkownika udostępniane innym użytkownikom systemu, dzięki czemu zespół/jednostka otrzymują nowe możliwości pracy grupowej.

Przejście do nowego systemu poczty elektronicznej otwiera także pracownikom dostęp do osobistego, pracowniczego konta w chmurze Office 365. Dzięki temu pracownicy UJ mogą skorzystać z usług oferowanych przez chmurę, m.in.:

  • osobistego dysku wirtualnego OneDrive o pojemności 1 TB,
  • pakietu MS Office w wersji online (Word, Excel, PowerPoint),
  • systemu wideokonferencyjnego Skype for Business, pozwalającego organizować wirtualne spotkania w Internecie,
  • witryn Sharepoint, umożliwiających tworzenie „przestrzeni wymiany informacji", np. między wykładowcą a studentami.

Warto zauważyć, że korzystanie z poczty uniwersyteckiej ma również znaczenie prestiżowe. Nie tylko pozwala uwiarygodnić nadawcę (jedynie pracownicy UJ mogą posługiwać się adresem w domenie uj.edu.pl), lecz także zapewnia ułatwienie w prowadzeniu komunikacji oficjalnej oraz całkowite bezpieczeństwo przesłanych danych (nie są one udostępniane żadnym instytucjom zewnętrznym).

Zachęcamy Państwa do szybkiego przejścia na nowy system i korzystania z wszystkich nowych funkcji. Wszelkie informacje na temat procesu rejestracji można znaleźć w instrukcji.