Instytut Zoologii i Badań Biomedycznych

Adres
ul. Gronostajowa 9, I piętro
30-387 Kraków
Telefon
12 664 50 06
12 664 50 07
12 664 50 08
12 664 50 09
Fax
12 664 51 01

Nowoczesny system poczty elektronicznej dla pracowników

Informujemy, iż Uniwersytet Jagielloński uruchomił dla pracowników nowoczesny system poczty elektronicznej, oferujący jego użytkownikom wiele interesujących funkcji, zwiększając równocześnie komfort i bezpieczeństwo w zakresie wymiany informacji. System działa w oparciu o nową, lokalną infrastrukturę sprzętową UJ.

Docelowo będzie on obsługiwał wszystkich pracowników oraz skrzynki pocztowe jednostek UJ.

Do najistotniejszych funkcji nowej poczty należy zaliczyć integrację z urządzeniami mobilnymi. Dzięki niej użytkownik zyskuje możliwość otrzymywania powiadomień na telefonie komórkowym natychmiast po nadejściu wiadomości. Każdy użytkownik nowej poczty posiada także możliwość korzystania z kalendarzy. Kalendarze pozwalają usprawnić zarządzanie czasem poprzez ewidencjonowanie terminów i planowanie spotkań. Dzięki integracji nowej poczty z telefonami komórkowymi informacje te mogą być synchronizowane z terminarzem telefonu, użytkownik zaś może otrzymywać powiadomienia o zaplanowanych spotkaniach i wydarzeniach. System wyposażony jest także w asystenta spotkań - narzędzie wspierające organizację spotkań, dzięki któremu w łatwy sposób można określić najlepszy dla uczestników spotkania termin. Nowy system pocztowy pozwala także sprawnie zarządzać kontaktami. Kontakty mogą być synchronizowane z książką adresową telefonu/tabletu. System oferuje ponadto aktualizowaną na bieżąco książkę adresową pracowników. Nowy system pocztowy oferuje także sprawne mechanizmy wyszukiwania informacji z uwzględnieniem treści załączników.

Wszystkie wspomniane wyżej elementy nowego sytemu - poczta elektroniczna, kontakty, kalendarze – mogą być przez użytkownika udostępniane innym użytkownikom systemu, dzięki czemu zespół/jednostka otrzymują nowe możliwości pracy grupowej.

Przejście do nowego systemu poczty elektronicznej otwiera także pracownikom dostęp do osobistego, pracowniczego konta w chmurze Office 365. Dzięki temu pracownicy UJ mogą skorzystać z usług oferowanych przez chmurę, m.in.:

  • osobistego dysku wirtualnego OneDrive o pojemności 1 TB,
  • pakietu MS Office w wersji online (Word, Excel, PowerPoint),
  • systemu wideokonferencyjnego Skype for Business, pozwalającego organizować wirtualne spotkania w Internecie,
  • witryn Sharepoint, umożliwiających tworzenie „przestrzeni wymiany informacji", np. między wykładowcą a studentami.

Warto zauważyć, że korzystanie z poczty uniwersyteckiej ma również znaczenie prestiżowe. Nie tylko pozwala uwiarygodnić nadawcę (jedynie pracownicy UJ mogą posługiwać się adresem w domenie uj.edu.pl), lecz także zapewnia ułatwienie w prowadzeniu komunikacji oficjalnej oraz całkowite bezpieczeństwo przesłanych danych (nie są one udostępniane żadnym instytucjom zewnętrznym).

Zachęcamy Państwa do szybkiego przejścia na nowy system i korzystania z wszystkich nowych funkcji. Wszelkie informacje na temat procesu rejestracji można znaleźć w instrukcji.